Sunday 26 June 2011

Video Akhir Maharaja Lawak


Keputusan undian akhir Maharaja Lawak :
Sepah - 37%
Jozan - 30%
Nabil - 20%
Jambu - 13%

Itulah video pengumuman kemenangan Sepah sebagai juara Maharaja Lawak pertama. KK terharu bila melihat. Pelbagai spekulasi dari peminat mengenai kemenangan Sepah sampaikan ada yang mendakwa pihak Astro sengaja memberi kemenangan buat Sepah. Pertandingan melibatkan hadiah wang yang besar,mesti ada pihak yang audit keputusan. Kemon la kemon,terima kenyataan ni. Cuba perhatikan video akhir ni,Alhamdulillah,Sepah masih ingatkan Allah bila diorang sujud syukur.

Berikut ialah beberapa video yang sempat dirakam sebelum pihak Astro menuntut hakcipta...layanzzz


Nabil dengan rakan spiderman dia. Tanhniah buat Nabil kerana berjaya memberanikan diri secara individu untuk berlawak.  Nabil mendapat tempat ketiga dengan membawa pulang RM 150k tanpa perlu dikongsi.


Jambu kurang menyengat malam ini dan mungkin kekurangan idea. Namun gandingan mantap Yus (juara Raja Lawak pertama) dan Taukeh (tempat ke 4 Raja Lawak pertama) tetap memberi saingan sengit dengan identiti 'Jambu' mereka berpakaian warna merah jambu.


Bila mendengar perjalanan hidup 3 anak muda dari Johor ini untuk menempah nama dalam industri hiburan, terharu plak rasanya. Mereka pernah bergelar juara bagi Raja Lawak musim ke 3 dan membintangi beberapa buah drama terbitan Astro sendiri. Tidak seperti Zizan dan Johan yang telah bergerak secara individu dan berjaya menaikkan nama melalui filem-filem tempatan. Tahniah buat Sepah kerana membawa pulang RM 350k sebagai hadiah tempat pertama.


Johan dan Zizan yang pastinya berjaya memenangi hati peminat dan mendapat undian tertinggi di facebook untuk ramalan yang bakal juara. Namun,rezeki mereka hanya di tempat kedua. Setiap minggu gandingan mantap mereka ini memberi pelbagai idea dalam lawak jenaka ditambah dengan aksi spontan hasil dari pengalaman yang telah mereka kecapi.

Berikut adalah video pusingan kedua iaitu tugasan Muzikal komedi :


Nabil seperti biasa melebihi masa yang diberi untuk komedinya namun kredit perlu diberikan padanya yang berani keseorangan dalam standing komedi.


"sabun dibilik mandi sabun....sabun.....sabun", macam pernah dengar nyanyian ni kan. Yus berjaya mengembalikan semula nostalgia filem lama terutama filem pendekar Do Re Mi, Nujum Pak Belalang dan Ali Baba Bujang Lapok. Penampilan istimewa Zila Bakarin benar-benar menggamatkan suasana. Tahniah buat Jambu kerana berjaya ke peringkat akhir.


Shuib ada skandal dengan Dafi? Tahniah Sepah kerana berjaya membawa lawak keluarga yang benar-benar berjaya.


Ahcai bertemu dengan Mail Lambung diatas pentas dengan susunan lagu yang menarik. Zizan yang memang berbakat dalam nyanyian rap menambah kehebatan gandingan mantap ini. Mungkin satu hari nanti,kedua-dua mereka ini akan mendapat tawaran untuk lakonan teater oleh kerana bakat mereka yang besar.

KK tak berapa minat dengan tambahan beberapa bunyian atau efek bunyi yang tidak sesuai dengan situasi. Apa pun KK berharap yang pihak astro akan meneruskan rancangan Maharaja Lawak yang pastinya mempunyai peminat melebihi dari AF dan mendapat rating yang tinggi. Tahniah buat Astro dan terima kasih pada pihak juri

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...